28 Nisan 2013 Pazar

Seperation Anxiety yani Ayrılık Endişesi Durumları

Evet bugün konumuz bu çünkü, Kavin iki gündür evde ortalığı yıktı. Anneannesi ve babası yanında olmasına rağmen ben işten eve dönene kadar kök söktürmüş. Akşam ben eve gittiğimde bildiğin süt dökmüş kedi. Beni özlediğini görmek ama yanında olamamak  çalışan bir anne olarak beni üzüyor tabii ki. Ama bunun da geçici bir süreç olduğunu ve zamanla Kavin'in benim belli saatlerde evde olmamama alışacağını biliyorum ve mesele haline getirmiyorum. Burada benim dikkat ettiğim başka bir detay var, ben işe gidiyorum tamam ama evde Kavin'le olanlar ne yapmalı. Yani anneden ayrılma endişesi yaşamakta olan çalışan bir annenin durmadan ağlayan, huysuzluk yapan çocuğunu nasıl sakinleştirebilir onu başka şeylere nasıl yoğunlaştırabiliriz.
Bu sabah bu konular üzerinde internet sörfü yaparken aşağıdaki yazıyı buldum. Yapılması gerekenleri madde madde yazan yazıları çok severim, yol tarifi gibi. İşte bu yazı 12 madde ile ne yapılması gerektiğini özetlemiş:

http://www.justthefactsbaby.com/baby/article/does-your-baby-have-separation-anxiety-36/3

Sabah Kavin uyandıktan sonra evden çıkmamla, o uyurken evden çıkmam arasında hiçbir fark olmadığını hemen belirteyim. Kavin'in tepkileri aynı, hatta anneme göre Kavin uyandıktan sonra benimle biraz vakit geçirdiği gün evden çıktığımda daha zor bir sabah geçirmişler.
Öncelikle bebeğin bu fikre alışması gerekiyor. Yani çalışan annelerin henüz doğum iznindeyken, kısa kısa dışarı çıkmaları gerekiyor. Bunun iki iyi tarafı var, hem bebeği bu duruma alıştırmak, hem de kendinizi bu duruma alıştırırken kendinize vakit ayırmanız.
Gerçi bunu yazıyorum ama ben bu kısa dışarı kaçmalarda manikür pedikür yaptırmak, kuaföre falan gitmek yerine yine Kavin'e ne alabilirim diye çocuk mağazaları geziyordum :-)))
Evde bebekle kalan kişinin onu meşgul etmesi, ilgisini çekecek birşeyler bulması ve buna biraz mesai harcaması gerekiyor. Örneğin renkli objeler, ses çıkaran birşeyler gibi. Mesela eline bir kaşık verip, tencere tabak gibi birşeylere vurmasını sağlayabilirsiniz, ya da önüne bol renkli bir dergi koyup onu yırtmasını sağlamak da bir yöntem hatta bunu birlikte yapmak çok daha güzel çünkü bebekler birlikte eğlenmekten çok keyif alıyorlar. Müzik duymak ya da kendisine şarkı söylenmesi de bebekleri çok mutlu ediyor.
Bizim şanslı olduğumuz bir durum var o da evde Erni'nin olması çünkü Erni'de Kavin'in bu endişesini yatıştırıyor. Kavin Erni'ye sarıldığı anda gülmeye başlıyor ve mutlu oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder