23 Mayıs 2013 Perşembe

Çalışan Bir Annenin Günlük ve Haftalık Planı Olur mu? Ben Yaptım Oldu:-)))

Bugün itibariyle tam 5 gündür blogumu çok ihmal ettim aynı zamanda da çok özledim fakat bizim üniversitede sınav zamanı ve harıl harıl çalışıyoruz. Hem biz hem öğrenciler. Ama bugün işlerimin çok büyük bir kısmını halletmiş olarak bloguma dönebildim.
Geçtiğimiz haftasonu havanın da iyice güzelleşmesiyle birlikte epeyce dışarlara çıktık, parklara gittik, artık salıncak, kaydırak zamanlarımız başladı ve oyun parklarında Kavin'in keyifli zaman geçirdiğini görmek bizi de çok mutlu ediyor. Kavin'in salıncaktaki keyiflenişini ve gülmelerini görünce tam mutlu olmuşken parkta oynamakta olan ve annesi gitmeleri gerektiğini söyleyince kendisini yere atıp avazı çıktığı kadar ağlayan 2 yaşlarında bir çocuk ve yine eve gitmek istemediği için kaydırağın tepesinden inmeyerek anne ve babasına terler döktüren yine aynı yaşlarda başka bir çocuk görünce biraz tedirgin olmuyor değil insan. 2 yaşlarında diye belirttim çünkü bu yabancı kardeşlerimizin terrible two diye adlandırdıkları ergenlikimsi ve çocukların asileştiği bir yaş. Yani anlaşılıyor ki o dönemde parklar çok çok büyük önem kazanacak ve biraz uzun kalmamız gerekecek parkta :-))) E napalım bizde şimdiden antreman yapacağız. Evimizin yanıbaşında park olması o açıdan bizim için avantaj. Bazı arkadaşlar  ooo yanınızda oyun parkı var yandınız siz eve zor girersiniz deseler de biz de eşimle birlikte açık hava ve parkları seven insanlar olarak bunu sorun olarak görmüyoruz. Ne de olsa bir de Erni'miz var onun için de çok önemli bu parklar.
Haftasonu aynı zamanda yine faydalı bir iş yaptım, kendime bir haftalık program hazırladım ve bu programa uyuyorum ve yapmak isteyip de fırsatım yok dediğim şey kalmıyor. Bundan sonra her hafta o hafta için yapmam gerekenlerle bu programı güncellemeye karar verdim.
Programın ana(:)))hatları şu şekilde:
Sabah:
05:30 Kalkış
05:30-05:50 Spor (Kondisyon Bisikleti)
05:50-06:00 Duş ve Hazırlanma
06:00-06:30 Kavin'le zaman geçirme ve kahvaltısını hazırlama
06:30 Evden çıkış
07:15: İşe geliş (Evet ben 07:30-16:30 arası çalışıyorum)
12:00-13:00 İşte bu 1 saat çok önemli. Bu gün içerisinde %100 kendime ayırdığım bir zaman dilimi ve çalışan anne olmanın en önemli avuntusu. Bu saatte şunları yapıyorum:

  • Eğer sabah bisiklet sporumu yapamadıysam, ofiste spor salonuna gidiyor ya da kampuste yürüyüş yapıyorum. Tam 1 saat olduğu için üzerimi değiştirmem de işin içinde olduğundan bu günlerde hızlı bir öğle yemeği yiyorum (ya ufak bir salata, ya çorba ya da bir sandviç)
  • Manikür-Pedikür-Fön (Öğle arasında bunları hallettiğim günler de oluyor ve çok iyi hissediyorum)
  • Yemeğimi alıp ofise gelip, kapımı kapatıp bir taraftan ruh halime bağlı olarak ya kitap okuyorum, ya internetten birşeyler okuyorum, ya annemi ya da sevdiğim arkadaşlarımdan birini arayıp laklak yapıyorum. 
  • Bazen de yani sık sık evi skyple'la arayıp yavrumla konuşuyorum :-)))
  • Nadiren de kafamı koyuyorum masama ve uyuyorum (Zzzzzzzzz!!!)
17:30 Eve geliş
17:30-18:30 Ailecek çay keyfi ve Kavin ve Erni'yle oyunlar ve genelde parkta salıncak keyfi.
18:30-19:00 Akşam yemeği hazırlığı
19:00 Kavin Banyo
19:15-20:00 Hep beraber akşam yemeği arkasından masa toplama (Erni de mamasını yiyor)
20:00-20:30 Kavin'le uyku öncesi oyunlar bazen kitap okuma çabalarım (kitabı elimden alıp resimlerini incelemeyi tercih ediyor :-))))
20:30-21:00 Kavin'i uyutuyorum
21:00-21:30 ortalık toparlama, bazen ütü, bazen çamaşır katlama, bazen toz alma, bazen yerleri paspaslama
21:30-23:00 Kocayla sohbet, kitap okuma, müzik dinleme ve blog yazma 
23:00 Uyku

Farkettiyseniz programda televizyon izlenen bir zaman aralığımız yok. Çünkü biz televizyon diyetindeyiz, haftanın bazı günleri Kavin'in uyuduğu saatlerde açıyoruz. Bu diyet sadece Kavin'e televizyon izlettirmek istemediğimizden değil, kendimiz de hayattan keyif almak ve iletişimde bulunmak için :-))) bunu uyguluyoruz ve çok memnunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder