17 Mayıs 2013 Cuma

Alışveriş Çılgınlığı

Kavin'e hamile olduğum dönemde, özellikle de 7.aydan sonra bende bir alışveriş çılgınlığı başlamıştı. İnternet alışveriş sitelerini, kampanyaları deli gibi takip ediyordum. Resmen gün içerisinde bu işlere belli bir mesai ayırıyordum. Tabii gerekli gereksiz ne hoşuma giderse imkanlar yettiğince alıyordum. Zaten bebek odası'nın eşyalarının gelmesi, onların yerleştirilmesi, odanın süslenmesi çok ayrı bir keyif. Bir de orda şu satılıyor burada bu indirimli derken bir bakıyorsun bir sürü eşya alınmış. Kavin doğduktan sonra da bu uzun bir süre devam etti.
İlk aylarda ne zaman alışveriş isteği beni dürtse kendimin de birçok ihtiyacım olmasına rağmen Kavin için bir şeyler bakıyım, kızıma alıyım diyordum. Sonrasında artık tek başıma dışarı çıkmalarım başlayınca bu sefer, kızım evde ben dışardayım bari giderken bir şeyler alıyım ona diye bir garip düşünce şekli geliştirmiştim.
Kavin şimdi 1 yaşında ve ben yeni yeni kendime birşeyler bakmaya, şu ayakkabı güzelmiş, bu elbisenin altına iyi gider, salona da bunu alıyım, mutfağa da şu lazım şeklinde düşünebilmeye başladım. Bu arada böyle düşünürken de bir taraftan "hmmm kızım için de bakıyım birşeyler" diyorum hala.

Hamileliğimin son trimestr'inde başladım bebek alışverişine. Alışveriş konusunda online alışveriş siteleri beni bir dürttü bir dürttü, paraları resmen saçtım oralara. Hergün aklıma birşey mesela havlu olabilir, odaya süs olabilir, sabah kalkar kalkmaz sırasıyla unnado, limango (kids), markafoni, butikbebe, ebebek, sitelerinde mesai yaptığımı bilirim. Eee tabii bir de doğum iznine ayrılmışım o dönem, yapacak birşey de yok, evde oturmaya da alışmamışım, bu bana tam bir meşgale oldu. Ama tabii bir bağımlılık yaratmadı dersem yalan olur. O kapı çalınıp elinde çeşitli ebatlarda bir koliyle kargocu geliyor ya işte o zaman dünyalar benim oluyordu. Sanki kendim almamışım da tüm sevenlerim bana hediyeler gönderiyorlar ve kutuyu açtığımda sürpriz bir hediye alacakmışım gibi heyecan yapıyordum.

Bu bağımlılık uzun bir süre devam etti böyle ve aldıklarımızın çoğu online alışverişti diyebilirim. Sonra doğuma yakın zamanlarda bende de enerji seviyesinde bir artış oldu ve tabii Nisan ayı olunca havalar da iyiden iyiye güzelleşti, bu sefer bende tam tersi bir davranış biçimi gelişti. Sabah kahvaltıyı yapıp, koca göbeğimle atıyordum kendimi sokaklara, Eminönü Havuzlu Han, favori mekanlarımdan diyebilirim, yerli üretim organik bebek kıyafetleri bulabileceğiniz ama tabii giysilerin yanısıra bebekler, hamileler, anneler için de aklınıza gelen herşeyi bulabileceğiniz bir yer. Orada satılan termal tulumlar, zıbınlar/body'ler hiçbir markada olmadığı gibi aynı zamanda hepsi %100 pamuktan ve organik.

Mothercare'in de hakkını vermem lazım, her anne adayı ve anne gibi ilk gittiğimiz mağazalardan biri de MC'idi. İndirim dönemlerinde, Mothercare çok güzel indirimler yapıyor ve benim bu mağazada en beğendiğim şey birbiriyle takım olan yatak takımları yani nevresim, çarşaf, yastık kılıfı, yatak koruyucu ve pijamalar. Yüzde 50 indirim dönemlerinde hepsi yarı yarıya iniyor. Ayrıca İstanbul'da hiç denk gelmedim ama Ankara'ya gittiğimiz dönemlerde Ankara Forum içerisinde DemStock diye bir mağazada Mothercare'in outlet dükkanı da var ve ürünlerini çok çok uygun fiyatlara bulma imkanınız oluyor.

Benim doğum yapmadan önce alışveriş ve giysi konusu açıldığında hep söylediğim birşey vardı, 1)Kızıma sürekli pembe pembe giysiler giydirmeyeceğim 2) GAP'ten üzerinde GAP yazan birşey almayacağım. Ama sonra ne oldu? Doğum yaptım aradan 1-2 ay geçti, birgün alışverişteyim baktım hoodie dedikleri kapüşonlu fermuarlı ceketleri sıra sıra ve renk renk dizmişler. Aman da pembesi ne tatlıymış diye atlayıp ani bir coşkuyla aldım ve aylardır giydiriyoruz :-))) Epeyce büyük konuşmuşum anlayacağınız. Ama hakkımı yemiyim, onun dışında pembe rengi tercih etmemeye devam ediyorum. GAP'den de çok hoş bebek ve çocuk giysileri bulmak mümkün ve dayanamayıp aldığımız şeyler muhakkak oldu ama oldukça pahalı buluyorum.

Bana göre GAP ve Mothercare'in ekonomik alternatifleri: C&A, H&M ve LC Waikiki. Bu mağazalarda diğerlerinden çok daha uygun fiyata ve çok iyi kalitede ürünler bulmak mümkün. H&M çocuk bölümü ne yazık ki çok kısıtlı sayıda açılmış. Benim bildiğim kadarıyla Marmara Forum'da ve Bayrampaşa Forum'da var. Ama en orijinal ve eğlenceli giysileri orada buluyorum. C&A ve LC Waikiki hem kolay erişilebilir yerlerde oluyorlar hem de gerçekten bol çeşit ve uygun fiyat sunuyorlar.

Tüm bu mağazalarda dikkat etmemiz gereken şey aldığımız ürünlerin mümkünse "Confidence in Textile" etiketini taşıması, üzerlerinde boyalı figürler olmaması ve yine mümkünse %100 pamuktan üretilmiş olması.

Bunların dışında büyük bir keyifle alışveriş yaptığım bir diğer yer de Alman Marketi Rossmann. Rossmann bize yakın olarak Nişantaşı, Ortaköy ve Mecidiyeköy'de var ve kozmetik, temizlik malzemeleri, az miktarda gıda ve çocuk ürünleri satan bir drugstore. İnanılmaz uygun fiyatlarla Domol markasıyla ürettikleri kendi deterjanlarını alabilirsiniz, temizlik konusunda çok memnun kaldım. Aynı zamanda Kavin'in çamaşırlarını onların parfümsüz ekolojik çamaşır deterjanı ile yıkıyorum ve Dalin yumuşatıcı ile yumuşatıyorum. Bebek güvenlik ürünleri, giysi, biberon, emzik, oda ve araba süsleri, oyuncaklar, banyo malzemeleri, bezler, ıslak mendiller ve daha birçok ihtiyacınız olan şeyi bulmanız mümkün.

Şimdi artık benim bu alışveriş ataklarım azaldı, normale döndüm, eğer şu an hamile ve bebek alışverişi çılgını iseniz, biliniz ki hayatınız boyunca böyle kalmayacaksınız :-)))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder