6 Mayıs 2013 Pazartesi

Bebekle Uçak Yolculuğu




Kavin yeni doğduğu dönemlerde hatta sanırım 5 haftalıktı, ilk uçak yolculuğumuzu yapacaktık. Nasıl heyecanlandığımı size anlatamam. Hem ilk uçak yolculuğumuzdu hem de anne kız birlikte gidiyorduk Ankara'ya, babamız bir hafta sonra gelebilecekti. Annem'e "ya çok ağlarsa ben ne yaparım, tek başıma da olacağım, kesin çocuk ağlayacak, uçakta herkesin içinde emzirmek istemiyorum" diye söylene söylene başının etini yemiştim. Annemin ilk lafı "kızım insanlar Amerika'da doğum yapıp 10 günlük bebekle uçağa binip dönüyorlar sakin ol" olmuştu. Ama işte öyle olmuyor insan bir panikliyor.
Bu süreçte tabii ki "Bebekle Uçak Yolculuğu"  yazıp konuyu bir de google'ladım. Bu konuyla ilgili çok fazla bilgiye ulaştım denemez ama yine de her zaman ki gibi babycenter imdada yetişti, yani gibi birşey. Oradaki tavsiyelere bir güzel uydum.

Herşeyden önce kendime bir liste yaptım. Hala da seyahate çıkmadan önce listemi yapıyorum bana inanılmaz yardımı oluyor seyahat check-list'inin.

Yanıma alacaklarımı bavula ve el çantama diye sınıflandırarak bir güzel listeledim. Sonrasında yanıma almak üzere süt sağdım. Ben süt pompalama terimini kullanıyorum gerçi :-))) Yani bir şişe süt pompaladım :-)))
Uçak seyahatinde yanınızda olması gerekenler ve yapmanız gerekenler:

  • Emziriyorsanız ve uçakta emzirmek sorun değil diyorsanız işiniz çok kolay, bu durumda yolculuk sırasında bol bol emzirin derim.
  • Emziriyorsanız ama uçakta yapabileceğimden emin değilim diyorsanız süt pompalayın/sağın ve yolculuk sırasında bebeğinize sütü içirin.
  • Emzirmiyor ve mama veriyorsanız yanınıza biberon içerisinde mama alın.
  • Emzik kullanıyor musunuz bilmem ama biz Kavin doğduktan iki gün sonradan itibaren kullanıyoruz ve uçakta kesinlikle inanılmaz yardımcı oluyor.
  • Uçağa binmeden önce kesinlikle altının temiz olduğundan emin olun. 
  • Eğer su içebildiği dönemde iseniz yanınızda bebeğiniz için su da bulundurun.
  • Ek gıda ile besleniyorsa, yine de yanınızda sütü olsun.
  • Bebeğinizi kucağınızda taşıyabildiğiniz kanguru yada sling'lerin uçak yolculuğunda ne kadar yardımcı olduğunda inanamazsınız. Biz BabyBjörn kullanıyoruz ve Kavin onun içinde çok mutlu oluyor. Özellikle ilk aylarda çok küçük olduklarından ve oturamadıklarından uçakta verdikleri kemerle bebeğinizi bağlamak hiç de güvenli değil ve bebek rahat edemez diye düşünüyorum. BabyBjörn kanguru ile bebek size tam 5 yerden bağlı şekilde duruyor ve ayrıca uçak kemerinize bağlamanıza gerek bile kalmıyor. Bazı havayolları yine de bebek kemerini takmanızı istiyor ve bebeğiniz kangurudayken onu da takmak mümkün.

  • Bebeğinizin bezleri, pişik kremi, ıslak mendillerini yanınıza almayı unutmayın. 
Uçakta bebekler neden ağlar?

Uçak yolcuğunda belli noktalara dikkat edilmediğinde bebeğiniz karnı tok, altı temiz ve uykusunu almış olsa da ağlayabilir. Uçakta bebekleri en rahatsız eden şey hava basıncı ve kulak tıkanmasıdır. Kulağı tıkanan bebeklerin kulakları çok ağrır ve çok ağlarlar. Düşünsenize, bizlerin bile uçakta kulağımız tıkandığında, basınç değişikliklerinde nasıl rahatsızlık verir.

Uçakta bebeğinizin kulağının tıkanmaması için ne yapmalı?

Bunun yegane çözümü bebeğinizin emzik, biberon ya da meme emmesidir. Eğer emzik emen bir bebek ise işiniz çok kolay, yolculuk boyunca yeme-içme zamanları dışında emziği ağzında kalsın.
Emzik emmiyorsa, özellikle kalkış ve iniş sırasında biberon vermenizin çok faydasını görürsünüz.
Bütün bu noktalara dikkat edildikten sonra kucağınızda sessiz sakin uyuyan mis kokulu yavrunuzla yolculuğunuzu rahatça tamamlayabilirsiniz. 

Bebekle uçak yolculuğu yaparken başka nelere dikkat etmeli?

Öncelikle süreç havalimanına girişte başlıyor. Bütün çantalar, bebeğinizin arabası, ana kucağı teker teker röntgen cihazından geçiyor ve bu işlem arabayla bir de bagajlar teslim edildikten sonra uçağa giderken yeniden yapılıyor. Eğer bebeğinizin arabasını da yanınızda götürüyorsanız onu bagaj teslim ederken değil uçağa girerken kapısında görevlilere teslim ediyorsunuz. Uçaktan indiğinizde de yine uçağın kapısında size teslim ediliyor. Ancak check-in işlemi yaparken araba için etiket basılması oldukça zaman alan bir işlem, o nedenle bu güvenlikten geçme seremonisi ve check-in işlemlerini göz önünde bulundurarak online check-in yapmış olsanız bile havalimanına vakitlice gitmenizi ısrarla öneriyorum.
Ayrıca THY ve Pegasus check-in sırasında bebekli yolcularına tabii ki imkanlar dahilinde yanları boş kalacak şekilde koltuk veriyorlar. Böylelikle yanımdakini rahatsız eder miyim derdiniz de olmuyor.
Dikkat edilmesi gereken başka bir nokta da, uçuş saatiniz. Bebekle ve çocuklarla yolculuk yaparken genellikle öğlen uçuşlarını seçmeniz uygun olacaktır. Bu saatlerde sizin gibi bebekleriyle yolcu eden pek çok kişi olduğunu göreceksiniz,sabah ve akşam uçuşlarını seçerseniz iş seyahatine çıkmış veya dönen bütün çalışacak ya da çalışmış olan, yorgun ya da stresli insanlarla seyahat etmek yerine, sizin gibi çocuğuyla yolculuk yapan, çocuğunuz ağlasa ya da bağırsa dahi rahatsız olmayacak ve anlayışlı olacak kişilerle yolculuk yapmış olursunuz.
Hepimize keyifli yolculuklar dileyerek bitiriyorum :-)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder